Woensdag 26 juli 2023. Het vertrek.

30 juli 2023 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Nogmaals welkom op deze weblog over onze reis naar Costa Rica. De reis doen we samen met Monique d’r broer Erwin en schoonzus Carolien. We hebben niet altijd goeie wifi, vandaar dat ik de berichten iets later plaats.

Voor dat we beginnen gaan we eerst even terug naar gister de 25ste.

Monique moest nog even naar de tandarts, maandag had de tandarts namelijk gezien dat ze een gaatje had en een los staande kies. De los staande kies moest er uit en het gaatje gevuld en dat kon alleen nog een dag voor dat we gaan vliegen. Monique dus `s morgens heen en daar bleek dus dat de andere kies er ook moest. En dat ging fout, er bleef een stukje kies niet mee te willen werken.

Dus `s middags naar de kaakchirurg in Hoorn. Niet erg fijn voor zo`n mooie reis.

Terug naar de 26ste. Opstaan om 4:16 uur en om half 6 opgehaald worden door onze schoondochter Janine, ze was mooi op tijd, 5:20 uur, dus dan zijn we zeker op tijd. Tot dat je er bij Abbekerk achter kom dat je je telefoon vergeten bent. Omkeren en met 160 weer terug.  Waren we toch nog een kwartier later dan gepland.

Maakte helemaal niets uit het vliegtuig had toch vertraging. 9.15 uur werd 10.15 uur. Erwin had gister de incheck al gedaan en de stoelen uit gezocht. Dit hield nog al wat in. Maar na bellen en nog een keer bellen zitten we op Primium stoelen met meer been ruimte en meer luxe. Perfect, Erwin tien jaar ouder, huwelijk bijna op de klippen (het kan ook nooit eens in 1 keer lukken) maar na vele plussen en minnen hebben we prima stoelen.

Even kort de vlucht: Helemaal oké. In New York overstappen en na 5 uur in een ander vliegtuig door naar San José. Koffers ophalen. Drie koffers direct van de band geplukt. Helaas geen vierde koffer, mijn koffer staat nog in New York, K*T

Formulieren invullen en het adres doorgeven van de tweede overnachting. Hierna naar het busje die ons naar het hotel brengt. 5:30 uur Nederlandse tijd zijn we in het hotel in San Jose, dus toch zo`n 24 uur onderweg. Plaatselijke tijd 21:30 uur. Even wat drinken in de Lobby en dan naar het mandje. Morgen om 6:30 uur worden weer opgehaald door de een bus die ons naar Tortuguero zal brengen.

P1001512P1001524P1001536P1001543P1001572P1001576

1. Martin:
    Wat een verhaal zeg !
  2. Richard Dorseln:
    Echt 🤬 van je koffer.
    Veel plezier.
  3. Peter de G:
    31 juli 2023
    Zo goed voorbereid en toch nog een paar onverwachte tegenvallers.
  4. René de Vries:
    1 augustus 2023
    Mijne staat bij de foto ‘s lekker opgelet zeg maar
  5. Jolanda Boin:
    2 augustus 2023
    Wat ontzettend leuk, heel veel plezier en lekker genieten van deze mooie reis.