Dinsdag 8 aug 2023

9 augustus 2023 - Drake Bay, Costa Rica

De dag van vertrek naar Drake Bay. Eerst naar Sierpe, daar zetten we de auto neer en daar blijft hij dan drie dagen staan. Met een deel van de bagage reizen we per boot  verder.

P1003224 - kopieDe palm olie plantages

P1003225 - kopieP1003236 - kopieP1003239 - kopieHet vertrekpunt van de bootP1003241 - kopie

We zijn weer niet de enige. Erg druk en chaotisch, maar zo zien wij het (Pura Vida).

P1003244 - kopieEcht een exotisch exemplaar...

De boot gaf plaats aan 20 man/vrouw/kind en ging als een speer door het Mangrove bos richting ons hotel. De laatste kilometers gingen over zee.

Klik  hier  voor de film beelden (echt heel mooi)

P1003253 - kopieP1003281 - kopieP1003284 - kopie

Maar helaas er was geen aanleg steiger. We moesten even tot de knietjes door het water naar het strand lopen. Erg verbazingwekkend  maar wel leuk.

P1003354 - kopie

Er stond bij het strand een auto klaar van het hotel die ons daar heen bracht over niet al te beste weggetjes.

Het was vlak bij maar door dat de rechtstreekse weg zo slecht was moesten even een stukje om.

P1003362 - kopie

Na dat we geïnstalleerd waren in de superieure kamer zijn Carolien, Erwin en ik nog even een rondje gaan lopen naar een ander strandje. Het was er eigenlijk te warm voor, alles wat ik gedronken had de afgelopen dag zat nu in mijn shirt. Het was namelijk zo’n graad of dertig.

P1003394 - kopieP1003399 - kopieP1003414 - kopie (2) - kopieP1003422Boom

Anderhalf uur later waren we weer terug en je kon ons uitwringen. Het was een prachtige route door het woud.

En omdat we het verdient hadden even met een biertje bij het zwembad nuttigen. En ook even wat fotootjes van de vogels rondom het hotel geschoten voordat we aan het diner begonnen.

P1003432P1003438P1003364 - kopie

Het diner was weer heerlijk. Helaas hadden we wegens ruimte gebrek in de bagage geen spel mee.

Het is ook niet aan te raden om s’ avonds nog even het dorpje in te lopen want je breekt je benen met deze fantastische wegen.

Dan maar even een bakkie en ieder weer naar hun eigen kamer om weer op tijd (zoals bijna iedere avond) de luiken te sluiten.

Morgen weer vroeg op, zeven  uur worden we weer op gehaald om voor de tweede keer te gaan snorkelen.

1. Martin:
  5. Nolda schipper:
    Heel mooi 👍😍
  6. Carla:
    9 augustus 2023
    Geweldig, wat een snelheid met de boot, jullie zien wel erg veel 👌