Woensdag 9 aug. 2023

10 augustus 2023 - Drake Bay, Costa Rica

De dag begon dus weer vroeg, 5:45 uur. Douche, ontbijten en daarna in de auto die ons 100 meter verder weer afleverde bij een kantoortje van de organisatie die ons vandaag zal begeleiden bij het snorkelen. Even een klein stukje naar het strand afdalen waar het al behoorlijk druk was.

Het weer was niet wat we gewend waren, het regende behoorlijk

P1003461Daar ligt het eiland Cano.

Allerlei organisatie die het zelfde doen als wij. Om een uur of half acht zijn we vertrokken naar het eiland Cano recht tegen over het strand. Een half uur tot drie kwartier varen  en weer als een echte speedboot natuurlijk. Onderweg nog een dolfijn en een walvis gespot, al was het maar heel kort, we hebben ze gezien.

P1003469P1003484

Prachtig mooi aan de achterkant van het eiland. Heel veel vis gezien. En schilpadden. Zelf ben ik niet zo van het snorkelen, maar een half uurtje is prachtig en helemaal als je heel veel ziet natuurlijk. Even een pauze op het strand in de regen, die als een warme douche naar beneden kwam.

P1003513

Daarna weer allemaal in de boot voor de tweede sessie, nog meer schilpadden. Het was weer een prachtig sessie, mede door dat de zon was gaan schijnen waren de kleuren ook veel mooier. Helaas geen foto’s maar misschien later van een van de mede passagiers. Die wilde wel wat foto’s door sturen. We wachten af.

P1003536

Na deze sessie zijn we met een rot gang naar een prachtig strand gevaren waar de lunch klaar stond. Perfect geregeld en goed te eten. Het was zowaar net bereid. Warme rijst, salades, vruchten van alles.

P1003548

Nu was het nog 5 minuten varen naar het strand waar ons hotel staat. Het was ondertussen weer 34 graden en de zon deed zijn best je te laten veranderen in een kreeft. Wat bij sommige al redelijk gelukt was.

P1003560P1003562P1003576 (2)P1003573

Bij het hotel aangekomen snel even een douche in de kamer en een biertje in de lobby. Heerlijk.

De handdoeken drogen op de galerij leuning in de zon, dat gaat perfect. Tot dat een roofvogel dacht: Dat is een mooi badpak, die neem ik mee.

vogel

Maar na een meter vliegen bedacht hij of zij zich en liet het badpak los. Door het struikgewas toch maar weer opzoek naar het badpak want anders heb je niks meer. Even later zat de vogel nog steeds te kijken of er nog wat mee te nemen was.

P1003600

Ik heb nog even een rondje door het dorp gedaan voor wat leuke plaatjes.

P1003582P1003588P1003596P1003605Om half zeven diner en dan weeeeer op tijd naar bed. Morgen om twintig over 5 ontbijt. Het moet toch niet gekker worden!!

En om tien voor 6 worden we weer opgehaald.

1. Martin:
    Mooi verhaal 👍👍👍
  2. Jolanda Boin:
    10 augustus 2023
    Zo mooi om jullie zo te volgen, leuke reisverslagen 👍
  3. Nolda schipper:
    10 augustus 2023
    Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven,
    En prachtige foto's 😊
  4. Anja:
    10 augustus 2023
    Na . Jullie worden goed bezig gehouden.
    Prachtig verhalen Gertjan