Donderdag 3 aug 2023

4 augustus 2023 - Monteverde, Costa Rica

We hebben weer een verkas dag voor de boeg. Monte Verde is de bestemming. Op tijd weer bij het ontbijt en wat vogeltjes spotten op het resort.

P1002570P1002565

Daarna eerst even een kaartje scoren in La Fortuna voor de telefoon want de wifi in de auto heeft  kuren. En dan is het lastig navigeren. Achter af kun je ook met gedownloade kaarten navigeren, maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Dan op pad. De rit is weer 4 uur, mede door de slechte wegen aan het eind van het parcours. Onder weg weer prachtige vergezichten over het meer van Arenal.

P1002616P1002582

Om een uur of 1 even gestopt bij een Duitse baker waar we heerlijk hebben geluncht.

20230803_113609

Dan het gas er weer op en richting de eind streep. Inderdaad op de laatste 10 km. Waren ze weer vergeten de weg aan te leggen. Dit was een en al kuilen zo diep als je eigen wielen dus oppassen geblazen. Maar gelukkig met Erwin zijn rally achtergrond zijn we heel huids aangekomen.

P1002612

Weer een mooi resort met prachtig uitzicht. Binnen een mum van tijd (wat een rare uitdrukking als je hem opschrijft!!!) hadden we weer tal van dieren gespot. Witsnuitneusberen, Agoeti’s, Kolibries en nog wat Apen en andere vogels.

P1002723P1002638 - kopieP1002682P1002644 - kopieP1002699

Na het eten in een na bij gelegen restaurant (met heerlijke biefstuk) werden we opgehaald door een busje met chauffeur (die nog meer rally achtergrond had) om naar een wandel nachttour in de jungle te gaan. Hier aangekomen bleek dat we niet de enige waren. De tour was vannacht tot tien met begeleiding van een gids. Wij zaten in een groepje van zes. Hele mooie wandeling, hele leuke gids, dus weer een top avond na een top dag.

P1002784P1002765P1002741P1002747

Het weer is nog altijd prima. Met heel af en toe een buitje en een temperatuur van 23 graden is het goed vertoeven. En dat in het regen seizoen.

1. Carla:
    4 augustus 2023
    Super Gertjan, wat een prachtige natuur en de vele beestjes 👍
  2. Anja:
    🤢🏁
    Maar weer een mooi verhaal
  3. Martin:
    Prachtig 👍👍
  4. René de Vries:
    5 augustus 2023
    Wat een avontuur en mooie plaatjes